Statutární město

Obrázek s textem: Kontaktní centrum 844 12 13 14
Zadejte pojem pro vyhledávání_

Informace o zpracování osobních údajů

Úvodní informace

Statutární město Ostrava, sídlem Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava, IČO 008 45 451, jako správce osobních údajů (dále jen jako „správce“ nebo „správce osobních údajů“), si vás tímto za účelem naplnění zásady transparentnosti ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a  Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „nařízení GDPR“) dovoluje informovat o základních aspektech zpracování osobních údajů, která probíhají v rámci činnosti Magistrátu města Ostravy, jakož i o vašich právech jako subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění. Správce osobních údajů neprovádí jejich profilování.

  1. Proč osobní údaje zpracováváme?
  2. V rámci činnosti správce dochází ke zpracování osobních údajů pro mnoho rozlišných účelů, přičemž všechny tyto účely jsou podrobně popsány v přehledu zde.

  3. Právní titul zpracování
  4. Osobní údaje zpracováváme na základě různých právních titulů, které můžeme rozdělit do těchto kategorií:

    • plnění právní povinnosti,
    • plnění smlouvy,
    • ochrana životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby,
    • splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci,
    • zpracování nezbytné pro účely oprávněných zájmů správce či třetí strany,
    • udělení souhlasu.

    Pokud je zpracování osobních údajů pro některé účely založeno na souhlasu subjektu údajů a tento souhlas byl udělen, lze udělený souhlas subjektem údajů kdykoliv odvolat. Odvoláním souhlasu však není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů před jeho odvoláním. Subjekt údajů může souhlas odvolat jeho odvoláním doručeným správci na kontaktní údaje uvedené zde.

  5. Komu osobní údaje předáváme a proč
  6. K předávání osobních údajů (mezi správcem a zpracovateli) – dochází buď na základě zákona při výkonu veřejné správy, nebo na základě smluvního vztahu. Osobní údaje lze předávat pouze ve stanoveném rozsahu. Správce systematicky neposkytuje osobní údaje do třetích zemí v rámci žádné vykonávané agendy.

  7. Rozsah zpracování osobních údajů a jejich následné uložení
  8. V souvislosti s činností správce jsou osobní údaje zpracovávány v souladu s nařízením GDPR pouze v rozsahu nezbytném pro naplnění jednotlivých účelů zpracování. Po naplnění stanovených účelů jsou osobní údaje ukládány v souladu s právními předpisy. Rozsah zpracovávaných osobních údajů u konkrétně vykonávaných agend je podrobně uveden v přehledu zde.

  9. Jak dlouho osobní údaje uchováváme
  10. V souladu se zásadami nařízení GDPR jsou osobní údaje ve formě, které umožňují vaši identifikaci, uchovávány po dobu nezbytnou pro naplnění stanovených účelů zpracování v souladu se lhůtami uvedenými v příslušných právních předpisech, smlouvách, vnitřních předpisech správce nebo v uděleném souhlasu (pokud je udělen jen na omezenou dobu). Po naplnění účelu zpracování je zpracování osobních údajů ukončeno, nicméně dokumenty podléhající archivaci jsou nadále uchovávány pro archivační účely v souladu s příslušnými právními předpisy a spisovým a skartačním řádem. Konkrétní lhůty pro zpracovávání osobních údajů dle činností správce jsou taktéž uvedeny v přehledu zde.

  11. Vaše práva
  12. Jako subjekt údajů máte kromě obecného práva na informace o zpracování následující práva, jejichž výkon správce osobních údajů plně respektuje:

    • Právo na opravu či doplnění nepřesných nebo neúplných osobních údajů, které se vás týkají.
    • Právo na výmaz zpracovávaných osobních údajů, aneb „právo být zapomenut“. Toto právo představuje povinnost správce zlikvidovat vaše osobní údaje, pokud je splněna alespoň jedna z následujících podmínek:
      • osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány,
      • subjekt údajů odvolá souhlas a neexistuje žádný další právní důvod pro zpracování,
      • subjekt údajů vznese námitky proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování,
      • osobní údaje byly zpracovány protiprávně,
      • osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti,
      • osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti (na internetu) na základě souhlasu dítěte.
      Právo na výmaz však není absolutní právo a nařízení GDPR upravuje řadu okolností, za kterých k výmazu i přes výše uvedené skutečnosti nedojde.
      Právo na výmaz nebude uplatňováno v případech, je-li zpracování nezbytné:
      • pro výkon práva na svobodu projevu a informace,
      • pro splnění právní povinnosti, nebo pro splnění úkolů prováděných ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci,
      • z důvodu veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví,
      • pro účely archivace ve veřejném zájmu, pro účely vědeckého či historického výzkumu či pro statistické účely,
      • pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
      V případě žádosti o výmaz budete vždy informováni, zda k výmazu došlo a v případě že ne, z jakého důvodu.
    • Právo na přístup k osobním údajům; právem na přístup se rozumí oprávnění subjektu údajů získat na základě žádosti od správce informaci (potvrzení), zda jsou či nejsou jeho osobní údaje zpracovávány a pokud jsou zpracovávány, má subjekt údajů právo tyto osobní údaje získat a zároveň má právo získat následující informace:
      • účely zpracování,
      • kategorie dotčených osobních údajů,
      • příjemci nebo kategorie příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny,
      • plánovaná doba, po kterou budou osobní údaje uloženy,
      • existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů, jakož i práva omezit zpracování osobních údajů a práva vznést námitku proti zpracování osobních údajů,
      • právo podat stížnost u dozorového úřadu,
      • veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů,
      • skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.
    • Právo na přenositelnost osobních údajů; podstatou tohoto práva je možnost za určitých podmínek získat osobní údaje, které se vás týkají a jež jste správci poskytl(a), ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo požadovat předání těchto údajů jinému správci. Podmínky aplikace tohoto práva jsou následující:
      • musí jít o zpracování založené na Vašem souhlasu či za účelem plnění smlouvy, a
      • zpracování se provádí automatizovaně.
      V rámci činnosti Magistrátu města Ostravy neprobíhá zpracování, které by uplatnění tohoto práva umožňovalo.
    • Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů u správce osobních údajů z důvodů týkajících se konkrétní situace subjektu údajů; vznést námitku můžete proti zpracování osobních údajů, které probíhá na základě následujících právních důvodů:
      • zpracování je nezbytné pro plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je správce pověřen,
      • zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany.
      Správce v případě vznesené námitky osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
    • Právo požadovat omezení zpracování osobních údajů; omezení zpracování představuje situaci, kdy jsou Vaše uložené osobní údaje označeny za účelem omezení jejich zpracování v budoucnu; údaje, u kterých bylo přistoupeno k omezení zpracování, může správce zpracovávat, s výjimkou jejich uložení, pouze s vaším souhlasem, nebo z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu Unie nebo některého členského státu. Právo na omezení zpracování máte v následujících případech:
      • pokud popíráte přesnost osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce mohl přesnost osobních údajů ověřit;
      • vznesl(a) jste námitku proti zpracování, a to po dobu, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody správce převažují nad vašimi oprávněnými důvody.
      • zpracování je protiprávní a odmítáte výmaz osobních údajů a žádáte místo toho o omezení jejich použití;
      • správce již osobní údaje nepotřebuje pro účely zpracování, ale požadujete pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
    • Právo kdykoliv odvolat souhlas, jsou-li vaše osobní údaje zpracovávány na základě Vašeho souhlasu.
    • Právo být informován o porušení zabezpečení osobních údajů v případech, kdy došlo k porušení zabezpečení a je pravděpodobné, že takový případ porušení zabezpečení osobních údajů bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob.
    • Právo vznést stížnost, v případě porušení zákonných povinností týkajících se ochrany osobních údajů máte právo podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.
    • Právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném rozhodování; toto právo zajišťuje, že nebudete jako subjekt údajů předmětem rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které by pro vás mělo právní účinky nebo se vás obdobným způsobem významně dotýkalo, s výjimkami uvedenými v čl. 22 odst. 2 nařízení GDPR. Magistrát města Ostravy při své činnosti nevyužívá zpracování osobních údajů založené na automatizovaném rozhodování či profilování.

  13. Jak můžete svá práva uplatnit?
  14. Svá práva můžete uplatnit na základě žádosti, která může být podána:

    • datovou schránkou;
    • e-mailem, přičemž k prokázání vaší totožnosti je nutné žádost opatřit uznávaným elektronickým podpisem;
    • v listinné podobě;
    • osobně na Magistrátu města Ostravy, kdy za účelem potvrzení vaší identity můžete být požádáni o předložení vašeho dokladu totožnosti,

    Potvrzení vaší totožnosti je vyžadováno z důvodu zajištění ochrany, že práva nebudou zneužita jinými osobami, a také z důvodu, aby osobní údaje nebyly poskytnuty neoprávněně jiné osobě.

    V případě žádosti o uplatnění vašich práv dle předchozího článku vám bude informace o přijatých opatřeních poskytnuta bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu však lze v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit až o další dva měsíce. O prodloužení lhůty a důvodech pro takové prodloužení budete informováni ve lhůtě do jednoho měsíce od podání žádosti. V případě, že správce nepřijme opatření, o která žádáte, budete o takové skutečnosti informování bezodkladně a nejpozději do jednoho měsíce od přijetí žádosti, a to včetně důvodů nepřijetí opatření. V takovém případě máte možnost podat stížnost u dozorového úřadu a žádat o soudní ochranu.

    Veškeré žádosti k uplatnění práv dle předchozího článku budou vyřizovány bezplatně.

  15. Jak nás kontaktovat?
  16. Kontakt na pověřence pro ochranu osobních údajů:

    Petr Štětka, e-mail: gdpr@moore-czech.cz, petr.stetka@moore-czech.cztel. kontakt: +420 227 031 495, +420 734 647 701

    Pro úplnost uvádíme, že smlouva na zajištění služeb pověřence pro ochranu osobních údajů byla uzavřena se společností Moore Advisory CZ s.r.o., se sídlem Karolinská 661/4, Karlín, 186 00 Praha 8, zastoupena jednatelem Ing. Radovanem Haukem.

    Kontakt na správce osobních údajů:

    ID datové schránky: 5zubv7w
    e-mail: posta@ostrava.cz

    adresa: Statutární město Ostrava, Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava

    Odpovědná osoba za oblast ochrany osobních údajů u Magistrátu města Ostravy:

    Mgr. René Dočekal, vedoucí oddělení krizového řízení, odbor kanceláře primátora,
    tel. kontakt:
    +420 599 442 442

    Zástupce odpovědné osoby:

    Mgr. Tereza Kelnarová, tel. kontakt: +420 599 443 427, kancelář č. 135, budova Nové radnice,
    Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava – místo pro podávání žádostí při uplatňování práv subjektu údajů v úředních hodinách.

  17. Zpracování cookies
  18. Co je to cookies?

    Cookies se rozumí informace uchovávané v krátkých textových souborech, umístěných na počítač z webové sítě. Tyto cookies mohou být čteny webovými stránkami během pozdějších návštěv, kdy slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, ukládají se do nich uživatelské předvolby apod. a zjednodušují a zrychlují tak používání webů. Cookies mají význam pro ochranu soukromí a v žádném případě nelze cookies použít pro zjištění totožnosti návštěvníků.

    Jaká cookies používáme?

    Na těchto webových stránkách jsou používány soubory cookies a další síťové identifikátory. Provozovatel stránek má k údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládá. Soubory cookies používané na těchto stránkách jsou pouze technického charakteru a neobsahují žádné osobní údaje. Jejich použití je nezbytné pro základní funkce internetových stránek (zapamatování jazykového nastavení, provoz a správa služeb, ochrana proti spamu, podvodu a zneužití) a nelze je deaktivovat bez dopadu na funkci webu.

    Seznam používaných souborů cookies

    SL_C_*_KEY - ostrava.cz - neklasifikováno - HTTP - 2 roky
    SL_C_*_SID - ostrava.cz - neklasifikováno - HTTP - 2 roky
    SL_C_*_VID - ostrava.cz - neklasifikováno - HTTP 2 roky
  19. Ochrana osob oznamujících porušení práva EU

Přehled zpracování osobních údajů

Agenda
Činnosti
Účel zpracování
Agenda o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Rozhodování o oprávnění k provozování stanice měření emisí
Provozování stanic měření emisí
Agenda přísedících
zpracování žádostí včetně přípravy podkladů pro volbu zastupitelstvem města, evidence uchazečů o funkci přísedícího
zajištění agendy přísedících okresního soudu
Agenda psů a koček
Evidence majitelů umístěných psů v útulku, smlouvy o opatrování psa, darovací smlouvy, navrácení psa původnímu majiteli, převzetí psa, uznání dluhu, dohoda o zániku závazku založeného smlouvou psa, výzva majiteli k vyzvednutí psa z útulku, protokol o nálezu psa, žádosti k poskytnutí informací o majiteli psa jiným subjektům, žádosti Policie ČR o poskytnutí údajů a informací, žádosti Městských obvodů o regulovaný odchyt koček
vedení agendy odchycených psů, agendy psů darovaných novým majitelům a opatrovníkům, agendy odchytu koček v rámci regulace populace toulavých koček na území města
Agenda RM a ZM
Zápisy, prezenční listiny a další písemnosti z jednání (včetně komisí RM a výborů ZM), materiály RM a ZM, evidence členů zastupitelstva města, komisí RM, výborů ZM, přihlášky občanů do diskuse ze zasedání ZM, kontrola materiálů pro RM, ZM, výbory ZM a komise RM
Zajištění výkonu samosprávy a výkonu přenesené působnosti
Agenda shromažďování
přijetí oznámení o shromáždění a další úkony s tímto související
realizace práva shromažďovacího
Agenda zprostředkujícího subjektu ITI (činnost ukončena k 31.03.2022)
výkon zprostředkujícího subjektu ITI pro vybrané operační programy (IROP, OPVVV a OPPIK), a to na základě uzavřené veřejnoprávní smlouvy s řídicím orgánem daného operačního programu (MMR, MŠMT a MPO)
hodnocení žádostí o podporu předložených do výzev ITI - integrovaná teritoriální investice (pozn.: kategorie subjektů a rozsah zpracovávaných osobních údajů zahrnuje nejčastější údaje; není vyloučeno, že může dojít ke zpracování i jiných osobních údajů a o jiných subjektech, než jsou uvedeny)
Auditní činnost
Auditní činnost
Ověření vnitřního kontrolního systému vč. hodnocení a řízení rizik a konzultační a poradenské činnosti; zpracování hodnotících a ročních zpráv z kontrol
Autoškoly
Registrace autoškol, zkoušky a přezkoušení žadatelů o řidičské oprávnění a žadatelů o průkaz profesní způsobilosti řidiče, úkony kontroly, preventivní činnost, metodická pomoc, správní řízení ve věcech přestupků provozovatelů autoškol
Evidence autoškol, evidence provozovatelů a učitelů autoškol, evidence žadatelů o zkoušku a přezkoušení z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel, evidence uchazečů o zkoušku profesní způsobilosti řidiče
BOZP a PO
zajištění školení a ověření znalostí a absolvování testů, pracovní úrazy a jejich odškodňování v rámci pojištění odpovědnosti zaměstnavatele, pracovně lékařská péče (sběr, evidence a archivace, předávání ), zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
dodržování příslušných předpisů BOZP a PO (zákon o požární ochraně, zákoník práce a předpisy související a navazující)
centrální evidence objednávek
Evidence, archivace
Údaje podstatné pro plnění smluvního vztahu, zpracovávání komplexní číselné řady objednávek za kalendářní rok
Cestovní doklady
vydání cestovního dokladu, činnosti vyplývající z nahlášení ztráty či odcizení cestovního dokladu, likvidace cestovního dokladu, vydání výpisu z informačního systému evidence cestovních dokladů a další úkony spojené s výkonem státní správy na úseku cestovních dokladů
výkon státní správy na úseku cestovních dokladů
Czech POINT
zpracování žádosti o vydání ověřeného výstupu z informačních systémů veřejné správy a základních registrů, zpracování žádosti týkající se informačního systému datových schránek, provádění autorizované konverze dokumentů a další činnosti spojené s výkonem kontaktního místa veřejné správy
zabezpečení úkolů kontaktního místa veřejné správy
Dokumentace o VZ a dokumentace realizace projektů spolufinancovaných EU v rámci IOP
Dokumentace VZ a dokumentace realizace projektů spolufinancovaných EU v rámci IOP
Dokumentace o veřejných zakázkách a dokumentace realizace projektů spolufinancovaných EU v rámci IOP
Dokumentace stavebního řízení v rámci projektu Rozvoj metropolitní komunikační infrastruktury
Dokumentace stavebního řízení v rámci projektu Rozvoj metropolitní komunikační infrastruktury
Dokumentace stavebního řízení v rámci projektu Rozvoj metropolitní komunikační infrastruktury
Dotace
Zpracování žádostí, příprava podkladů pro orgány města a jiné orgány veřejné moci
Poskytování dotací na obnovu a zachování kulturních památek a významných staveb
Dotační řízení a řízení o finanční podpoře
Příjem žádostí/přihlášek o finanční podporu/uzavírání smluv
Poskytnutí dotace/finanční podpory/uzavření smlouvy
Dotační řízení a řízení o ostatní finanční podpoře včetně provádění finanční kontroly
Řízení a rozhodování o žádostech, kontrola správnosti použití poskytnutých peněžních prostředků
Dotační řízení a řízení o ostatní finanční podpoře včetně provádění finanční kontroly
Evidence badatelů
Zpracování osobních údajů žadatelů o nahlížení
Ochrana archiválií
Evidence obyvatel
zrušení trvalého pobytu, změna adresy místa trvalého pobytu, ukončení trvalého pobytu na území ČR, vydání výpisu trvale hlášených osob, poskytování údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel (AISEO), zřízení adresy pro doručování v AISEO, zprostředkování kontaktu
výkon státní správy na úseku evidence obyvatel
Evidence plných mocí
přijetí, zpracování a založení do evidence
evidování plných mocí
Evidence příspěvkových organizací
evidence statutárních orgánů příspěvkových organizací
Evidence silničních vozidel
Vedení registru silničních vozidel
Registraci vozidel- výdej dokladů, TP,ORV, RZ , Výdej dat z registru silničních vozidel, Výmaz vozidla z registru silničních vozidel,Vystavení duplikátu dokladů TP, ORV, výdej nové RZ
Evidence správních řízení, ve kterých město hájí svá práva jako účastník řízení
zajištění evidence a archivace všech dokumentů týkajících se správních řízení, předávání dokumentů příslušným odborům magistrátu k vyjádření, zajištění uplatnění námitek dle stanovisek příslušných odborů magistrátu, zajištění doručení vyjádření jménem statutárního města Ostravy příslušnému správnímu orgánu,
k uplatnění vlastnických práv v rámci správních řízení k evidenci
Evidence studujících
Vyplnění evidenčního lístku studujících
Ochrana knihovního fondu
Finanční hospodaření
poskytování příspěvků příspěvkovým organizacím, poskytování dotace z MZ ČR na rezidenční místa, poskytování státního příspěvku zřizovateli zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
zajištění financování příspěvkových organizací, rezidenčních míst a zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Finanční kontrola
Provádění veřejnosprávní kontroly
kontrola čerpání poskytnutých peněžních prostředků v souladu s účelem smlouvy, oznámení/sdělení a vyhlášeným Programem
Informační systém digitálního tachografu
Vydávání paměťové karty řidiče, paměťové karty vozidl a servisní paměťové karty
vydání dokladu
Inventarizace majetku a závazků
inventurní soupis
zpracování inventurních soupisů
Kamerový systém
Sledování veřejných prostor archivu kamerovým systémem
Ochrana archiválií, ochrana majetku
Kontrolní činnost
Předběžná, průběžná a následná kontrola
realizace kontrol (žadatelé a příjemci veřejné finanční podpory)
Kontrolní činnost
Kontroly samostatné a přenesené působnosti městských obvodů, kontroly dalších subjektů, veřejnosprávní kontroly
Ověření správnosti postupů při výkonu veřejné moci a čerpání veřejných prostředků
Koordinace a řízení projektů
koordinace investičních a neinvestičních akcí
koordinace investičních a neinvestičních akcí
Krizové řízení
Zajišťování obrany státu , Výkon veřejné správy v oblasti mírového využívání jaderné energie a ionizujícího záření, Příprava na mimořádné události a jejich řešení, Státní pomoc po živelní či jiné pohromě, Organizace přípravy hospodářských opatření pro krizové stavy, Podíl orgánů obce s rozšířenou působností na přípravě a zavedení opatření k omezení spotřeby ropy a ropných produktů
Zabezpečení úkolů obce v oblasti krizového řízení, řešení mimořádných událostí a ochrany obyvatel.
Legalizace a vidimace
úkony spojené s úředním ověřením pravosti podpisu na listině nebo shody listiny, vedení ověřovacích knih
ověření pravosti podpisu na listině nebo shody listiny
Matriky
vedení a aktualizace sbírek listin, druhopisů matričních knih a jiné úkony podle zákona o matrikách, rozhodování v matričních věcech a další úkony s tím spojené
evidence matričních událostí - narození, úmrtí, manželství a registrovaného partnerství, vedení správního řízení ve věcech matriky (pozn.: kategorie subjektů údajů a rozsah zpracovávaných osobních údajů zahrnuje nejčastější údaje; není vyloučeno, že může dojít ke zpracování i jiných osobních údajů a o jiných subjektech, než jsou uvedeny)
Místní poplatky
Výkon správy místních poplatků
Výkon správy místních poplatků
Místní referendum
zajištění průběhu místního referenda
Nakládání s majetkem obce včetně jeho evidence a účtování
Darování, koupě, směna, bezúplatný převod, zrušení podílového spoluvlastnictví, výprosa, výpůjčka, nájem, podnájem, právo provést stavbu, nájem bytů zvláštního určení, pacht, ostatní inominátní smlouvy, dohody ( o narovnání, o odstoupení od smlouvy, o plné moci, o spolupráci, o bezdůvodném obohacení), věcná břemena - služebnosti, právo stavby, zákaz zcizení, zákaz zatížení, předkupní právo, právo zpětné koupě, zástavní právo, souhlasné prohlášení, prohlášení o vydržení, mimořádné vydržení, záměry města k závazkovým a věcným právům vztahující se k majetku, souhlasy s umístěním staveb, předchozí souhlasy s prodejem a pronájmem pro MOb, návrhy na vklad práva do katastru nemovitostí, vedení celkové účetní evidence, inventarizace majetku, vystavování účetních a daňových dokladů, zasílání upomínek, evidence pohledávek, inventarizace pohledávek a závazků, evidence převodních smluv od MOb, podrozvahová evidence smluv o zřízení věcného břemene - služebností na straně povinného z VBř a z nich plynoucí příjmy a na straně oprávněného z VBř a z nich plynoucí výdaje, evidence věcného břemene právo vlastní, zpracování podkladů pro soudní vymáhání, vedení agendy o každém nakládání s nemovitostmi zapisovanými i nezapisovanými do KN.
Uzavření příslušné právní listiny v souladu s ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon, zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, zák. č. 183/2006 Sb., stavební zákon, zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, zák. č. 256/2013 Sb., katastrální zákon, zák. č. 340/2015 Sb., katastrální vyhláška, zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv, zák. č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, zák. č. 563/1991 Sb., zák. č. 235/2004 Sb., zákon o DPH, zák. č. 320/2001 Sb., zákon o finanční kontrole, zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví, Statut města Ostravy (č. 10/2022).
Národní správa v rámci přenesené působnosti
vedení evidence národní správy, vedení správního řízení o zrušení národní správy a s tím související zrušení národního správce, vyhodnocení hospodaření národních správců, vydávání souhlasů k pronájmu bytů a nebytových prostor v domech pod národní správou, kontrola hospodaření národního správce,
vydávání rozhodnutí v rámci působnosti
Občanské průkazy
vydání občanského průkazu, činnosti vyplývající z nahlášení ztráty či odcizení občanského průkazu, likvidace občanského průkazu, vydání výpisu z informačního systému evidence občanských průkazů a další úkony spojené s výkonem státní správy na úseku občanských průkazů
výkon státní správy na úseku občanských průkazů
Objednávkový systém
Objednávání k návštěvě úřadu
Objednání k návštěvě úřadu na vybraná pracoviště Magistrátu města Ostravy
odtahová služba
výběr poplatku za odtah a střežení odtaženého vozidla; u nevyzvednutých vozidel zjišťování vlastníka/provozovatele odtaženého vozidla
výdej odtaženého vozidla přestupci
Ochrana spotřebitele
Předávání informací sdružením nebo profesním organizacím, jež mají oprávněný zájem na ochraně spotřebitele, o způsobu vyřízení jejich podnětů
předání informací
Ochrana utajovaných informací a bezpečnostní způsobilost
Výkon veřejné správy v oblasti ochrany utajovaných informací a bezpečnostní způsobilosti
Zajištění ochrany utajovaných informací stanovenými postupy
Ochrana životního prostředí a zemědělství
Vedení správních, přestupkových a odvolacích řízení, provádění dozoru a kontroly, výkon dalších činností státní správy v ochraně životního prostředí a zemědělství.
Výkon státní správy v rozsahu působnosti Magistrátu města Ostravy na úseku: ochrany přírody a krajiny, lesního hospodářství, ochrany zemědělského půdního fondu, rybářství, myslivosti, zemědělství, ochrany zvířat proti týrání, rostlinolékařské péče, veterinární péče, zbraní a střeliva, odpadového hospodářství, ochrany ovzduší, vodního hospodářství, povodňové ochrany, vodovodů a kanalizací.
Památková péče
Výkon státní památkové péče
Vydávání závazných stanovisek, stanovisek, vyjádření, rozhodnutí na úseku památkové péče
Parkovací karty ZTP a ZTP/P
Vystavení, pozměňování a odnětí parkovací karty dle průkazu ZTP nebo ZTP/P
Výdej parkovací karty
péče o archiválie
péče o archiválie vzniklé z činnosti původců (péčí o archiválie se rozumí jejich výběr, evidence, ochrana, archivní zpracování, uložení a zpřístupnění) a archiválie historických předchůdců samosprávných orgánů a organizací města Ostravy, dále na základě smlouvy o výpůjčce péče o archiválie organizačních složek státu a dalších orgánů veřejné správy a jejich právních předchůdců, jejichž působnost se vztahuje nebo vztahovala pouze na území města Ostravy
péče o archiválie původců
Péče o válečné hroby
Vedení evidence válečných hrobů a péče o ně.
Zabezpečení úkolů obce a pověřeného obecního úřadu v oblasti péče o válečné hroby a pietní místa.
personální
nábor zaměstnanců
přijímání zaměstnanců do pracovního poměru